wandelroute

Wandelverslag

Anita's Wandeltips | Wandelwalhalla Mullerthal Luxemburg

Als je kiest voor het Mullerthal, dan ga je voor wandelen tussen rotsspleten van zandsteen, door valleien, bos en langs kleine waterstroompjes. Dit fantastische gebied wordt niet voor niks Klein Zwitserland genoemd. Luxemburg is op een steenworp afstand van Nederland. Binnen vier uur rijden vanaf Utrecht waan je je in...

Ik had al veel gehoord over de Biesbosch, maar ik was er nog nooit geweest. Nu mocht ik op ontdekking in dit bijzonder Nationaal Park De Biesbosch dat een onderdeel is van Nationaal Park NLDelta. Op zaterdagavond ging ik mee met een bevertocht dat vanaf het Biesboschcentrum Dordrecht vertrok. Met...

Ik ben een paar dagen op stap in het zuiden van Zuid Holland. Ik deed een audiotour op de fiets, ging mee op bevertocht en wandelde in de Biesbosch en ik bezocht het eiland Tiengemeten. Wat heerlijk om op deze manier Nationaal Park NLDelta te mogen ontdekken. Goeree Overflakkee We...

WANDELVERSLAG | Waddenwandelen op Terschelling Door Anita Boes Dag twee van het Waddenwandelen; een streekpad op de Nederlandse Wadden. Vandaag start ik in Midsland met het tweede deel van etappe 3 en ik vervolg mijn weg door het lopen van etappe 1. De route loopt via de polders, naar Kooiboschjes...

WANDELVERSLAG | Bergwandelen in Zuid-Limburg Door Anita Boes Dag drie van de Dutch Mountain Trail breekt aan. De dagen ervoor liepen we in een middagje naar Kerkrade de volgende dag naar Vaals. Vandaag stappen we vanuit het hotel de Duitse grens over en al snel komen we in het bos...

WANDELVERSLAG | Wild-wandelen in Limburg Een reisverhaal van Marloes van Pareren Ken je dat? Er zijn plekken in Europa die ik beter ken dan mijn eigen kikkerlandje. Ik kan je alles vertellen over de mooiste natuurgebieden in Scandinavië of je de beste restaurantjes in Italië aanwijzen. Maar de mooiste natuurwandelingen...

WANDELVERSLAG |  Wandelen door België en Zuid-Limburg Door Anita Boes Dag vier van de Dutch Mountain Trail is aangebroken. Dag 1, dag 2 en dag 3 liep ik samen met Twan. Vandaag en morgen loop ik alleen. Deze dag is flink bewolkt. De uitzichten vanaf de toppen zijn dus minder...

WANDELVERSLAG | Struinen door duin, strand en dorpjes op de Wadden Door Anita Boes De laatste ochtend Waddenwandelen is aangebroken. Deze beelden laten zien wat ik de laatste halve dag afleg. Ik start in Midsland met het 1e deel van etappe 3 (ik loop deze etappe in tegengestelde richting). De route...

WADDENWANDELEN |  Banjeren over Terschelling Door Anita Boes Het staat al langer op mijn langeafstandswandellijstje: Waddenwandelen. Wandelnet heeft een streekpad op de Nederlandse Wadden. Waddenwandelen is wandelen in het grootste en meest afwisselende wandelgebied van Nederland. Strand en duinen, bos en kwelder, weides en dorpjes. De wandellussen beginnen en eindigen bij...

WANDELVERSLAG | Laatste etappe en rondwandeling D'n Observant Door Anita Boes Deze dag heb ik er zin in. Het is mijn laatste wandeldag in het heuvelachtige Zuid-Limburg. Ik sta op voor dag en dauw en na een smakelijk ontbijtbuffet stap ik bij Mheer de route weer op. De stijgende zon zorgt...

WANDELVERSLAG | Bergtocht op de hoogste toppen van Nederland Door Anita Boes In een zoektocht naar een mooie meerdaagse wandelroute kwam ik bij de Dutch Mountain Trail terecht. Deze ruige wandeltocht is ruim honderd kilometer lang. De route voert langs de zeven steilste bergtoppen van Zuid-Limburg. Op elke "Dutch Mountain"...

WANDELVERSLAG | Een culinaire wandeling rondom Amerongen Tekst: Marloes van Pareren | Fotografie: Marloes van Pareren en Manja Herrebrugh Hoe mijn ideale outdoor-dag eruit ziet? Mmm, dat is niet zo moeilijk. We vertrekken in de ochtend. Dauwdruppels glinsteren op frisgroene blaadjes en vogels vormen een concertgebouwwaardig a-capella koor. De zon...

WANDELVERHALEN | Een winterse wandeling in het Kuinderbos Door Anita Boes Ik kon het echt niet laten: een winterse wandeling. Na drie dagen schaatsen was het toch ook tijd om te gaan wandelen door de sneeuw. Ik loop regelmatig om de Kuinderplas (De Kuilen). Het is een van mijn favoriete wandelrondjes...

Hoogtemeters maken op de Duitse Eifelsteig Door Marloes van Pareren Yes! Reporter Manja Herrebrugh en ikzelf hebben het volbracht! Voor Top Trails of Germany liepen we bijna vijftig kilometer van de Duitse Eifelsteig. We wandelden over hoge kliffen, door groene dalen en passeerden dorpjes met wit-gepleisterde huizen. We zwommen in...