wandelroutes

Artikel

Wandelen in Nederland | Alleen op de wereld op Zuid-Texel

Texel. Mijn ‘buitenland’ op nog geen twee uur reizen vanaf mijn huis in Amsterdam-Noord. Zodra ik de veerboot op stap ben ik weg. Weg van mijn werk, de dagelijkse sleur, de chaos van de stad, de drukte in m’n hoofd… alsof ik alles achterlaat, daar op die kade van Den...

WANDELVERSLAG | Waddenwandelen op een streekpad op Terschelling

WANDELVERSLAG | Waddenwandelen op Terschelling Door Anita Boes Dag twee van het Waddenwandelen; een streekpad op de Nederlandse Wadden. Vandaag start ik in Midsland met het tweede deel van etappe 3 en ik vervolg mijn weg door het lopen van etappe 1. De route loopt via de polders, naar Kooiboschjes...

WANDELVERSLAG | Dutch Mountain Trail, dag 2 door Duitsland naar Vaals

WANDELVERSLAG | Wandelen door het Nederlands-Duitse grensgebied Door Anita Boes Dag twee van het wandelen van de Dutch Mountain Trail breekt aan. Na een stevig ontbijt lopen we Kerkrade uit en binnen een kilometer zijn we op Duits grondgebied. De Anstelerbeek heet hier de Amstelbach. We klimmen langzaam stroomopwaarts en...

Nieuwe meerdaagse bergwandeling in Zuid-Limburg

Nieuwe meerdaagse bergwandeling in Zuid-Limburg Door Edwin Hagenouw Een grensverleggende, meerdaagse bergtocht dwars door Zuid-Limburg laat zien dat het avontuur ook dichtbij huis te vinden is. Dat is de Dutch Mountain Trail. De ruim honderd kilometer lange wandeltocht voert langs minder bekende en meer uitdagende paadjes in de regio, is...

DMT | De zwaarste wandelroute van Nederland, dag 3

DMT | De zwaarste wandelroute van Nederland, dag 3 Door Herman van Alfen Vandaag stond de etappe van Vaals naar Gulpen op het programma. We zijn vroeg vertrokken, want we hadden een pittige tocht voor de boeg. Na 27 km en 550 hoogte meters kwamen we aan in Gulpen. Onderweg...

Wandelroutes in Nederland | Planken Wambuis, Gelderland

Wandelroutes in Nederland | Planken Wambuis, Gelderland Door Edwin Hagenouw | 1 januari 2021 Na het lezen van de reisverslag en het bekijken van de prachtige foto's (bekijk ze hier) van reporter Herman van Alfen besloten we eerder vandaag een wandeling te maken bij Planken Wambuis in Ede. Op twaalf...

WANDELVERSLAG | Dutch Mountain Trail in Zuid-Limburg, dag 1

WANDELVERSLAG | Bergtocht op de hoogste toppen van Nederland Door Anita Boes In een zoektocht naar een mooie meerdaagse wandelroute kwam ik bij de Dutch Mountain Trail terecht. Deze ruige wandeltocht is ruim honderd kilometer lang. De route voert langs de zeven steilste bergtoppen van Zuid-Limburg. Op elke "Dutch Mountain"...

WANDELVERSLAG | Langs de kust naar Noordwijk en Katwijk

WANDELVERSLAG | Langs de kust naar Noordwijk en Katwijk Door Marinka Hukema De wekker gaat al vroeg. Ik ga vandaag naar Noordwijk toe. Eerst even klaarmaken en wat eten. Daarna nog even de hond uitlaten, en dan kunnen we naar de trein. De reis begint in Amsterdam. We reizen naar station...

WANDELVERSLAG | Een intense ervaring in natuurgebied Noordsvaarder op Terschelling

WANDELVERSLAG | Natuurgebied Noordsvaarder op Terschelling Door Anita Boes D eze vierde dag op Terschelling ben ik vroeg uit de veren (lees hier de verslagen van dag 1, dag 2 en dag 3). Ik had gehoopt op weer zo'n schitterende zonsopgang als voorgaande dagen, maar deze dag is het enorm...

WANDELROUTES IN BRABANT | Alternatief Boswachterspad op de Maashorst

WANDELROUTES IN BRABANT | Alternatief Boswachterspad op de Maashorst Een wandelverslag van Edwin Hagenouw Een mooie zondag in januari. We worden wakker gemaakt door het licht van een uitbundig zonlicht. Het voelt als lente en dat geeft energie. We moeten naar buiten. Actief zijn in de natuur. Even al die...

WANDELEN IN BELGIË | Twee dagen SNEEUWPRET

WANDELEN IN BELGIË | Twee dagen SNEEUWPRET Door André de Jel Oh, wat heb ik een behoefte aan sneeuw. Door de coronamaatregelen lukt het maar niet om even lekker in Winterberg, het Zwarte Woud of iets verder te geraken. Lian en ik zijn niet van die echte piste-skiërs. We zijn...

Wandelroutes NL | Wandelen bij Deelerwoud op de Veluwe

Wandelroutes NL | Wandelen bij Deelerwoud op de Veluwe Door Edwin Hagenouw | 10 januari 2021 Het is januari 2021 en we zitten in een stevige lockdown door een hardnekkig virus. Normaal gesproken zijn we in de wintermaanden regelmatig in de skigebieden om reportages te maken voor mijn websites Snowrepublic...

Wat is de mooiste wandelroute van het jaar?

Wat is de mooiste wandelroute van het jaar? Door Edwin Hagenouw | 30 oktober 2020 De longlist voor de uitverkiezing van de ‘beste wandelroute van de Benelux’ levert dit keer een bijzonder rijke oogst op. Maar liefst 17 routes zijn nog in de race voor de eretitel. Op zaterdag 13...