Dutch Mountain Trail

Wandelverslag

WANDELVERSLAG | Dutch Mountain Trail van Gulpen naar Mheer

WANDELVERSLAG |  Wandelen door België en Zuid-Limburg Door Anita Boes Dag vier van de Dutch Mountain Trail is aangebroken. Dag 1, dag 2 en dag 3 liep ik samen met Twan. Vandaag en morgen loop ik alleen. Deze dag is flink bewolkt. De uitzichten vanaf de toppen zijn dus minder...

WANDELVERSLAG | Dutch Mountain Trail Sint Pietersberg

WANDELVERSLAG | Laatste etappe en rondwandeling D'n Observant Door Anita Boes Deze dag heb ik er zin in. Het is mijn laatste wandeldag in het heuvelachtige Zuid-Limburg. Ik sta op voor dag en dauw en na een smakelijk ontbijtbuffet stap ik bij Mheer de route weer op. De stijgende zon zorgt...

WANDELVERSLAG | Dutch Mountain Trail, dag 3 van Vaals naar Gulpen

WANDELVERSLAG | Bergwandelen in Zuid-Limburg Door Anita Boes Dag drie van de Dutch Mountain Trail breekt aan. De dagen ervoor liepen we in een middagje naar Kerkrade de volgende dag naar Vaals. Vandaag stappen we vanuit het hotel de Duitse grens over en al snel komen we in het bos...

DUTCH MOUNTAIN TRAIL | De beklimming van de Observant

DUTCH MOUNTAIN TRAIL | De beklimming van de Observant Door Herman van Alfen | 24 januari 2021 Vandaag van Eijsden naar Maastricht gelopen. Een mooie tocht van 23 kilometer en 350 hoogtemeters. En de zevende van de seven summits beklommen de Observant. En dat was echt een beklimming. In de...

WANDELVERSLAG | De Dutch Mountain Trail, de zwaarste trail van Nederland

WANDELVERSLAG | De Dutch Mountain Trail, de zwaarste trail van Nederland Door Herman van Alfen Vandaag zijn we - mijn broer en ik - begonnen met een coronaproof-uitdaging. De Dutch Mountain Trail. Wat de zwaarste trail van Nederland schijnt te zijn. Vandaag de eerste van de Seven Summits beklommen de...

WANDELVERSLAG | Dutch Mountain Trail, dag 2 door Duitsland naar Vaals

WANDELVERSLAG | Wandelen door het Nederlands-Duitse grensgebied Door Anita Boes Dag twee van het wandelen van de Dutch Mountain Trail breekt aan. Na een stevig ontbijt lopen we Kerkrade uit en binnen een kilometer zijn we op Duits grondgebied. De Anstelerbeek heet hier de Amstelbach. We klimmen langzaam stroomopwaarts en...

WANDELVERSLAG | Dutch Mountain Trail in Zuid-Limburg, dag 1

WANDELVERSLAG | Bergtocht op de hoogste toppen van Nederland Door Anita Boes In een zoektocht naar een mooie meerdaagse wandelroute kwam ik bij de Dutch Mountain Trail terecht. Deze ruige wandeltocht is ruim honderd kilometer lang. De route voert langs de zeven steilste bergtoppen van Zuid-Limburg. Op elke "Dutch Mountain"...

DMT | De zwaarste wandelroute van Nederland, dag 3

DMT | De zwaarste wandelroute van Nederland, dag 3 Door Herman van Alfen Vandaag stond de etappe van Vaals naar Gulpen op het programma. We zijn vroeg vertrokken, want we hadden een pittige tocht voor de boeg. Na 27 km en 550 hoogte meters kwamen we aan in Gulpen. Onderweg...

WANDELEN IN LIMBURG | Dag 2 van de Dutch Mountain Trail

WANDELEN IN LIMBURG | Dag 2 van de Dutch Mountain Trail Door Herman van Alfen Samen met mijn broer loop ik deze dagen de Dutch Mountain Trail. Vandaag stond de etappe Kerkrade naar Vaals op het programma. Totaal 23 kilometer gelopen en 350 hoogte meters. Het was weer erg modderig...