DUURZAAMHEID EN MILIEU | Buff zet zich in voor een betere wereld

Voor BUFF® is dit nog maar het begin: het merk zet nieuwe stappen voor een betere wereld

BUFF, bekend van de multifunctionele sjaals, zet nieuwe stappen om haar producten verantwoord te produceren. Het kan namelijk altijd beter, zegt ze. De consequenties van de klimaatverandering op onze samenleving zijn enorm. Het is tijd om meer te doen, meer te geven en meer te beschermen. En wel nu. Haar duurzaamheidsprogramma heet dan ook Do More Now.

Act More

Het doel van BUFF is om een situatie te bereiken waarbij het voor het milieu beter is om BUFF accessoires te produceren dan om niets te doen. Door simpelweg de boel op te ruimen en al het afvalplastic te recyclen. Tot nu toe heeft ze al meer dan acht miljoen plastic flessen verwerkt in haar collecties en dat is nog maar het begin. De collecties van 2021 zijn voor meer dan 50% gemaakt van gerecyclede materialen.

Care More

BUFF heeft een Corporate Alliance opgericht met UNICEF Spanje. Het merk schenkt 2% van haar winst aan UNICEF en draagt bij aan drie projecten tegen COVID-19 en de gevolgen daarvan voor kinderen en de samenleving in de meest kwetsbare landen.

Protect More

BUFF neemt actief deel aan ecoprojecten voor het behoud van de natuur, van lokale initiatieven tot internationale projecten georganiseerd door de European Outdoor Conservation Association. Ze is ook lid van de Climate Action Corporation en committeert zich daarmee om haar plan van aanpak van haar CO2 footprint openbaar te maken. Inmiddels hebben 60 bedrijven in de outdoor-wereld zich bij dit initiatief aangesloten, waaronder PRIMALOFT, een van de belangrijkste leveranciers van BUFF.

BUFF beoogt een sociale beweging op gang te brengen om te genieten van de natuur, maar vooral ook om ervan doordrongen te raken dat we haar intens moeten koesteren. Dat doet ze met video’s, blogs en met de hulp van atleten en merkambassadeurs als Laurens Ten Dam, Hans Becking, Jill Holterman, Thomas Dunkerbeck, Suzanne Huijbrechts, Linda Dijkman, Erik Corton en Boaz Bijtjes.

Informatie
BUFF Coolnet UV+, voor 95% gemaakt van gerecyclede plastic flessen,  is verkrijgbaar bij de betere outdoor- en sportwinkels en via webshops. Consumentenadviesprijs vanaf € 17,95.


Over BUFF®
Het verhaal van BUFF® begint 25 jaar terug wanneer de avonturier Juan Rojas het idee krijgt om een multifunctionele sjaal te maken. In de stoffabriek van zijn familie produceert hij de eerste samples van een naadloze en kokervormige sjaal van elastisch en ademend microvezel. Met trots draagt hij de eerste versie van de Original BUFF tijdens zijn avonturen op de motor en in de bergen. BUFF is sindsdien uitgegroeid tot een waar begrip in multifunctionele headwear. Het merk is inmiddels ook uitgebreid met een lifestyle collectie met vele unieke designs. De collectie combineert stijl met uitstekende bescherming tegen de elementen. Vandaag de dag staat BUFF bekend om de kwaliteit, aandacht voor het milieu, het gebruik van hoogwaardige materialen en innovatieve producten en materialen.