Fotografie

Inspiratie

Wandeltips voor een lang weekendje Schoorl

Er staan weer wat lange weekendjes voor de deur, dus we gaan er weer massaal op uit. Met een beetje geluk is het weer ons goed gezind en hoop ik weer wat mooie wandelingen te kunnen maken. Drie jaar geleden in april verbleef ik een lang weekend in de buurt...

Naar Terschelling in de winter, waarom niet? Lekker uitwaaien en je hoofd leeg maken! In alle rust het eiland verkennen en genieten van alle vogels, prachtige natuur en de geur van de zee! Wanneer gaan we weer? Hieronder een verslag van vier dagen wandelen en fietsen op Terschelling. Het is...

Tekst en fotografie: Marloes van Pareren Een aantal jaren geleden was er een serie op the Discovery Channel: Surviving Alaska. Een groep geharde Amerikanen moest met minimale middelen overleven in de ruige wildernis van Alaska. Ze ploeterden door metersdiepe sneeuw, beklommen steile bergen, namen het op tegen net ontwaakte grizzly's...

Bergans of Norway is een van de sterke partners van OutdoorDichtbij. Beiden hebben we een heldere focus op intense natuurbeleving, kwaliteit en duurzaamheid. Regelmatig zie je de producten van Bergans dan ook voorbij komen in onze artikelen, reisverhalen en reviews . Ook maak je als lezer en volger van OutdoorDichtbij...

Op OutdoorDichtbij kijken we uit naar elk seizoen. De afgelopen dagen waren we aan het aftellen naar de eerste winterdag. En zelden begon het koudste seizoen zo verrassend mooi als dit jaar. Snowrepublic-reporter Patricia trok vanochtend stevige schoenen en warme kleding aan en stuurde ons deze foto's vanuit Noord-Holland. Wat...

Vincent Croce bracht namens OutdoorDichtbij een bezoek aan het ultieme noorden van het Nederlandse vasteland. Eerder las je al over zijn ervaringen en zag je zijn foto's van de ongerepte natuur in Groningen. Vandaag neemt hij je mee naar Friesland. Achtereenvolgens laat Vincent je wegdromen in onder andere Wierum, Dokkum,...

Hiken op Terschelling | Twee pittige wandelingen op de Wadden Door Herman van Alfen Dat Terschelling een gemeente in Friesland is, van het westen gezien het derde bewoonde Nederlandse Wadden eiland. Dat wist ik. Een populaire bestemming voor strandvakanties, ook dat was mij bekend. Hiken op Terschelling; daar wist ik...

NATUURFOTOGRAFIE | Wildlife en bijzondere luchten op de Veluwe Foto's van Arnoldus Holleman Als natuur- en fotografieliefhebber geniet ik enorm van de natuurfoto's die op social media voorbij komen. Geweldig om te zien dat steeds meer inspirerende en creatieve natuurfotografen zich verbinden aan OutdoorDichtbij. Gisteren ontving ik van fotograaf Arnoldus...

Als bewoner van het grensgebied heb ik het geluk om het de Duitse grensregio Osnabrücker Land als mijn speeltuin te beschouwen. Het Osnabrücker Land, is zoals de naam doet vermoeden, het buitengebied dat zich rondom de stad Osnabrück begeeft. Geologisch gezien is het Osnabrücker Land een unieke en veelzijdige regio,...

Koning Winter heeft voorzichtig de macht overgenomen in de lage landen. Velden kleuren wit, wangen rood en bij veel Nederlanders slaat de schaatskoorts toe. Ook bij OutdoorDichtbij genieten we enorm van korte en heftige winterdagen vol sneeuw en ijs. Hoe lekker is het uren te dwalen over rivieren, meren en...

Naar Afrika om de big five te kunnen zien? Nergens voor nodig, we hebben in Nederland ook een big five. Ik heb het dan over de ree, het edelhert, wild zwijn, de zeehond en de bever. Naast de big five kun je in Nederland tegenwoordig ook op zoek gaan naar...

Een verhaal van Koos Koopmans Vandaag was ik in de Noordoostpolder. Dat klinkt saai, vind je niet? Je hebt toch een beeld van eindeloze polders, prefab huizen en dorpen, voormalige eilanden die opgeslokt zijn door het land, en altijd en overal koude wind en modder. Maar als je goed kijkt...

Regelmatig delen we de prachtige foto's van fotograaf Arnoldus Holleman op OutdoorDichtbij. Genieten jullie met ons mee van deze hoogtepunten van de afgelopen zomerweken op de Veluwe. Arnoldus: "We zitten inmiddels al weer in de laatste dagen van augustus, terwijl de maand juli is weggespoeld. De maand augustus is de stilste...

Het zijn onze Zuiderlijke buren, op nog geen 1,5 uur rijden vanaf mijn huis, maar toch valt het tegen hoe vaak ik op ontdekking ben geweest in Vlaanderen. Daar moest natuurlijk verandering in komen. Enthousiast maakte ik plannen om te gaan wandelen en mountainbiken in de Kempen, maar COVID-19 gooide...

OUTDOOR FOTO-WEDSTRIJD | Win een wandel-short van Schöffel Door Edwin Hagenouw Ook deze zomer zullen veel landgenoten kiezen voor een vakantie dichtbij huis. En dan bij voorkeur in een natuurlijke omgeving. Wandelen, fietsen, mountainbiken en watersport zijn populairder dan ooit. En dat begrijpen wij van OutdoorDichtbij natuurlijk goed. Heerlijk om...

Wandelen in Nederland | Op grote stille heidevelden van het Gooi Een verhaal van Koos Koopmans Ik volg de Facebook groep van de Preserverance Mars Rover. Een karretje en een drone in de woestijn van Mars. Die zoeken daarginder naar geologie en voorwereldlijk leven. Ze voelde ik me vandaag ook even...

WANDELVERSLAG | Langs de kust naar Noordwijk en Katwijk Door Marinka Hukema De wekker gaat al vroeg. Ik ga vandaag naar Noordwijk toe. Eerst even klaarmaken en wat eten. Daarna nog even de hond uitlaten, en dan kunnen we naar de trein. De reis begint in Amsterdam. We reizen naar station...

FOTOVERSLAG | Jong leven tijdens de lente op de Veluwe Foto's van Arnoldus Holleman De eerste signalen van de nieuwe lente op de Veluwe zijn al goed zichtbaar en fotograaf Arnoldus legt ze vast met zijn camera. Wij zijn blij ze hier namens hem te mogen delen met jullie. Foto:...

Jawel, er is lenteweer in aantocht! Ik kijk nu al uit naar lekker de hele dag buiten fotograferen zonder ijskoude en gevoelloze vingers. Die bevroren handen nam ik trouwens heel graag voor lief toen ik vorige week met collega-fotograaf Ceder bij -5 graden door de Veluwse bossen bij Kootwijkerzand struinde....

NATUURFOTO-WEDSTRIJD | Win Hanne Tersmette's boek #GAAN Door Edwin Hagenouw, hoofdredacteur Reisschrijvers Media Een leven op Netflix dat is ook niet alles. Met deze woorden begint de video waarin Hanne Tersmette haar eerste boek #GAAN aankondigde op Youtube. En hoe ongelooflijk waar zijn deze woorden in een wereld die aan elkaar...